Dette nettstedet støtter ikke Internet Explorer 10 eller lavere. Følg denne lenken for å velge en annen nettleser.

Suksesshistorie - Bedehuset i Larvik

Forfatter: Servicegrossistene

Suksesshistorie - Bedehuset i Larvik

Muligheter finner du over alt! I Larvik bygget Pål Taklo fra Nordfjordeid opp sin restaurantdrøm «Bedehuset».

Bakeren og gründeren fra Nordfjordeid så uante muligheter i et gammelt nedslitt bakeri i Larvik og flyttet til Vestfoldbyen som 23-åring. Pål Taklo bygget opp det som skulle bli suksessen Majas Bakeri. Etter å ha drevet bakeriet og tatt pulsen på byen i nesten 25 år, så Pål flere muligheter. Folks spise- og drikkevaner var blitt mer kontinentale, og byen var klar for et nytt spisested, et sted der det kunne være naturlig å møtes til lunsj, og samtidig nyte et godt glass vin. Pål ønsket et folkelig sted, men som likevel kunne tilby gjestene det lille ekstra.

 

Et samlingssted siden 1875

Det gamle bedehuset er et kjent skue i Larvik, og alle som bor i eller kjenner byen har et forhold til dette bygget. Det var nettopp dette huset Pål så seg ut som det perfekte lokale for sin nye restaurant. Her har folk samles siden 1875, og det gjør de fremdeles, om enn under litt andre omstendigheter enn tidligere. I dag byr Bedehuset på internasjonale fristelser, norske råvarer og mat og drikke servert i moderne, velsmakende omgivelser. Bedehuset har også en stor og luftig uteservering med utsikt over byen og innseilingen til Larvik. Bedehuset har åpent alle dager, og i helgene omdannes restauranten til en pulserende nattklubb. Serveringsstedet har noe å by på for alle, uansett smakspreferanser og alder. Her samles familier, kolleger og feststemte vennegjenger for en hyggelig lunsj, middag eller helaften.

 

Entusiastiske kunder gir entusiastiske leverandører

Siden Bedehuset åpnet sine dører som spisested, har Servicegrossistene Måkestad Larvik AS, vært stolt leverandør. Hos Servicegrossistene finner Bedehuset en komplett leverandør av storhusholdningsvarer, mat, grønnsaker og drikkevarer. Pål Taklo og hans stab er veldig fornøyd med å kunne ha ett kontaktpunkt for et komplett varesortiment, og forteller at dette frigjør verdifull tid i en hektisk restauranthverdag. Hos Måkestad Larvik AS, smitter Bedehusets suksess tydelig over. Daglig leder Kristoffer Ottem er helt tydelig på at kunder som Bedehuset virkelig bidrar til å holde «driven» oppe. Både Pål Taklo og Kristoffer Ottem er skjønt enige om at et godt og nært samarbeid mellom kunde og leverandør er en viktig suksessfaktor for begge parter.

 

Flere artikler om spesialvarer og hvordan du kan lykkes: