Spørsmål og svar
Finn svar på ofte stilte spørsmål under:
Jeg har glemt passordet mitt
Trykk her for å bytte passord.
Du kan også gjøre det under min side > brukeradministrasjon > rediger bruker > bytt passord.
ønsker du mer info rundt pålogging og passord, trykk på lenken.
Hvordan fungerer utsjekk?
Hvordan velger jeg leveringsdato?
På høyre side i handlekurven finner du kalenderen som viser mulige leveringsdatoer basert på din leveringsrute hos grossisten.
Trykk på kalender-ikonet for å få opp visualisering som vist på bildet ved siden av.
Kan jeg endre leveringsdatoen senere?Du kan endre ønsket leveringsdato i handlekurven før du går til utsjekk.
Hva skjer i utsjekksbildet?I utsjekksbildet får du en oversikt over hvordan varene blir splittet med estimerte leveringsdatoer fra grossisten. Du kan også slå sammen ordre om ønskelig.
Hvordan fullfører jeg bestillingen?I utsjekksbildet kan du legge inn rekvisisjon/referanse og eventuelle merknader til grossisten.
Hva betyr de estimerte leveringsdatoene?De estimerte leveringsdatoene er basert på din leveringsrute og lagerstatus fra grossisten. Husk at dette kun er et estimat og ikke en bekreftet leveringsdato.
Hvis du fortsatt har spørsmål rundt din levering så finner du vår kontaktinformasjon her.
Kan jeg opprette og redigere brukere selv?
Ja, hvis du er superbruker! Trykk her for å administere brukere i din organisasjon.
Hvis du ikke er superbruker ta kontakt med din grossist, så ordner vi med brukerettighetene dine.
ønsker du mer info rundt brukeradministrasjon, trykk på lenken.
Jeg gjør innkjøp for mer enn ett kundenummer - kan jeg gjøre det fra en og samme bruker?
Ja! Via multibruker-funksjonalitet kan du det.
Er du allerede koblet mot flere kundenummer kan du trykke her for å velge kunde. Hvis du ikke er det kan du ta kontakt med din grossist så vi får koblet opp brukeren din riktig.
ønsker du mer info rundt multibruker-funksjonalitet, trykk på lenken.
Kan jeg lage egne handlelister og gjøre kjøp direkte fra dem?
Ja, det er klart! Handlelister finner du her, i tillegg til på forsiden ved siden av brukermenyen.
ønsker du mer info rundt handlelister, trykk på lenken.
Hvor finner jeg ordrehistorikk?
Den finner du her, eller under brukermenyen din.
ønsker du mer info rundt ordrehistorikk og ordrebekreftelse, trykk på lenken.
Hvor finner jeg reklamasjonsskjema?
Det var leit å høre at du ikke er fornøyd. Reklamasjonesskjema finner du her.
Hvis du ønsker å snakke med noen kan du finne kontaktinfo her.
ønsker du mer informasjon rundt reklamasjonsskjema, trykk på lenken.
Kan jeg jeg gjøre varetelling basert på mine kjøp?
Det er klart! Varetellinger finner du her, eller under brukermenyen din.
Du kan også gjøre varetellinger basert på ordrehistorikk i et bestemt datointervall, om skulle ønske å telle alle varer du har kjøpt hittil i år.
ønsker du mer info rundt varetellinger, trykk på lenken.
ønsker du se en informasjonsvideo om hvordan det fungerer, trykk på lenken.
Jeg gjør innkjøp for flere firma - kan jeg bruke samme bruker?
Ja! Ta kontakt med din grossist så gir vi deg tilgang til multibruker - flere kundenummer. Da bruker du kun én konto med samme påloggingsdetaljer uansett om du administrere ett, to eller ti firma.
Du finner multibruker - flere kundenummer i brukermenyen din.
ønsker du mer info rundt multibruker, trykk på lenken.
Hvordan fungerer PunchOut?
PunchOut, også kalt RoundTrip, er en funksjonalitet som lar deg logge inn i vår nettbutikk via ditt eget innkjøpssystem. Etter innlogging kan du se leveringstid og priser på våre produkter, legge dem i handlekurven og returnere dataene til ditt system før du legger inn ordren.
Hvilke innkjøpssystemer er støttet?De mest brukte programvarene mot Servicegrossistene inkluderer Visma, Agresso, Aksess innkjøp og SAP.
Hvordan fungerer hurtig innlogging ved hjelp av UserID (Alias)?Hvis du ønsker å logge direkte inn på ditt brukersted og din bruker, kan systemadministratoren inkludere en unik bruker-ID i oppsettet for innlogging. Første gang du logger inn etter oppsettet, må du velge brukersted og bruker som vanlig. Deretter kan du velge å "huske innlogging" for fremtidige besøk.
Hvordan skru av eller på hurtig innlogging?Du kan selv skru av funksjonen for hurtig innlogging fra "Min side". Her kan du se om automatisk innlogging er aktivert og endre dette ved å huke av dette i brukerinnstillingene.
Hva gjør jeg hvis hurtig innlogging ikke virker?Hvis hurtig innlogging tidligere har fungert, men nå tar deg tilbake til valg av brukere, kan det skyldes at din bruker har blitt slettet. Du vil da få muligheten til å velge bruker på nytt når du logger inn.
Hvordan splitte ordrelinjer for pant?Ordelinjer med pant kan splittes opp i separate linjer per produkt i handlekurven. Dette kan settes opp ved å gå til "Min side", redigere kundeinnstillinger og krysse av for "splitt ordrelinjer for pant".
Håper dette hjelper! Er det noe annet du vil vite om punchout så ta kontakt med din grossist så hjelper vi deg.