Dette nettstedet støtter ikke Internet Explorer 10 eller lavere. Følg denne lenken for å velge en annen nettleser.

Nettbutikken vil være stengt for innlogging onsdag 5/3-2025 fra kl. 18:00 til 20:00 på grunn av oppdatering klikk her for å lese mer

Retur og angrerett

Kunden forplikter å sjekke at kvalitet og kvantitet er i henhold til bestilling innen 24 timer etter varemottak. Når signert pakkseddel/følgeseddel er det en bekreftelse at varer og temperaturer er i henhold til gjeldene kunde- og lovkrav.

Returvarer mottas og kontrolleres som ordinære varer mot registret reklamasjonsskjema. Kommentarer og beslutning skrives inn av kvalitetsansvarlig-/ ansvarlig leder for mottak. Restparti av varer som det reklameres på skal også sjekkes mot innmeldt avvik. Ved retur av lettbedervelige varer må kjølekjede dokumenteres og forpakning være ubrutt.

 

<p>Vennligst bruk reklamasjonsadressen som er gyldig for deg ved kontakt:</p> <table border="1"> <tbody> <tr> <td> <p><b>Firma</b></p> </td> <td> <p><b>E-post</b></p> </td> </tr> <tr> <td> <p>Servicegrossistene AS</p> </td> <td> <p>reklamasjon@sg.no</p> </td> </tr> <tr> <td> <p><b>Agder Grossisten AS</b></p> </td> <td> <p>reklamasjon@agdergro.no</p> </td> </tr> <tr> <td> <p><b>Arne Sjule AS</b></p> </td> <td> <p>reklamasjon@sjule.no</p> </td> </tr> <tr> <td> <p><b>D. Danielsen AS</b></p> </td> <td> <p>reklamasjon@d-danielsen.no</p> </td> </tr> <tr> <td> <p><b>Encon AS</b></p> </td> <td> <p>reklamasjon@encon.no</p> </td> </tr> <tr> <td> <p><b>Eurosupply AS</b></p> </td> <td> <p>reklamasjon@eurosupply.no</p> </td> </tr> <tr> <td> <p><b>Haugaland Storhusholdning AS</b></p> </td> <td> <p>reklamasjon@hshh.no</p> </td> </tr> <tr> <td> <p><b>Måkestad Engros AS</b></p> </td> <td> <p>reklamasjon@makestadengros.no</p> </td> </tr> <tr> <td> <p><b>​Nær Engros AS</b></p> </td> <td> <p>reklamasjon.namsos@narengros.no</p> </td> </tr> <tr> <td> <p><b>Nær Engros Levanger AS</b></p> </td> <td> <p>reklamasjon.levanger@narengros.no</p> </td> </tr> <tr> <td> <p><b>Nær Engros Trondheim AS</b></p> </td> <td> <p>reklamasjon.trondheim@narengros.no</p> </td> </tr> <tr> <td> <p><b>Paul Nygaard AS</b></p> </td> <td> <p>reklamasjon@p-nygaard.no</p> </td> </tr> <tr> <td> <p><b>Safari Engros AS</b></p> </td> <td> <p>reklamasjon@safariengros.no</p> </td> </tr> <tr> <td> <p><b>Selboe &amp; Aasebø AS</b></p> </td> <td> <p>reklamasjon@aasebo.no</p> </td> </tr> <tr> <td> <p><b>Servicegrossisten Bodø AS</b></p> </td> <td> <p>reklamasjon@sgbodo.no</p> </td> </tr> <tr> <td> <p>​<b>Servicegrossisten&nbsp;Øst AS</b>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</p> </td> <td> <p>​reklamasjon@sgost.no</p> </td> </tr> <tr> <td> <p><b>ServiceNord Engros AS​</b></p> </td> <td> <p>reklamasjon@servicenord.no</p> </td> </tr> <tr> <td> <p><b>Sunnmøre Engros AS</b></p> </td> <td> <p>reklamasjon.se@sgmore.no</p> </td> </tr> <tr> <td> <p><b>TP-Engros AS</b></p> </td> <td> <p>reklamasjon.tp@sgmore.no​</p> </td> </tr> </tbody> </table> <p>&nbsp;</p> <p>Se også definisjoner:</p> <table border="1"> <tbody> <tr> <td> <p>Kvalitet produkt</p> </td> <td> <p>Produktets egenskaper, avvikende smak, farge, lukt og konsistens</p> </td> </tr> <tr> <td> <p>Produktavvik&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</p> </td> <td> <p>Ikke iht. produktbeskrivelse</p> </td> </tr> <tr> <td> <p>Holdbarhet&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</p> </td> <td> <p>Varen ble dårlig før utløpsdato</p> </td> </tr> <tr> <td> <p>Temperatur&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</p> </td> <td> <p>Avvik på temperatur i vare eller lager</p> </td> </tr> <tr> <td> <p>Emballasje&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</p> </td> <td> <p>Hull, vakuumslipp, bulk knust ol. mm.</p> </td> </tr> <tr> <td> <p>Merking&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</p> </td> <td> <p>Varen mangler eller har feil merking iht. krav/avtale</p> </td> </tr> <tr> <td> <p>Restholdbarhet&nbsp;&nbsp;&nbsp;</p> </td> <td> <p>Gjenværende holdbarhet ved levering utenfor avtale</p> </td> </tr> <tr> <td> <p>Levering</p> </td> <td> <p>Feil vare eller kvantum levert i forhold til bestilling</p> </td> </tr> <tr> <td> <p>Bestilling</p> </td> <td> <p>Vare ikke bestilt, feil bestilling</p> </td> </tr> <tr> <td> <p>Pris</p> </td> <td> <p>Feil anføring på faktura, ikke samsvar mellom avtale og fakturert</p> </td> </tr> <tr> <td> <p>Avtaleretur</p> </td> <td> <p>Retur iht. avtale, innsalg og introduksjon av nye varer/ kampanjer</p> </td> </tr> </tbody> </table>